روسیه در سوریه بندر اجاره می کند-راهبرد معاصر
حملات توپخانه‌ای و پرواز گسترده هواپیما‌های صهیونیست‌ها در آستانه تهاجم زمینی به لبنان ادعای معاریو درباره جزئیات جدید ترور دبیرکل حزب الله لبنان گردان‌های سید الشهداء عراق: اجازه محاصره لبنان را نخواهیم داد طالبان: شماری از اعضای داعش در افغانستان را بازداشت کردیم آمریکا چند هزار نیروی جدید به غرب آسیا اعزام می‌کند بایدن: باید فورا به آتش بس دست یابیم! ورود نیرو‌های کماندوی رژیم صهیونیستی به لبنان | احتمال آغاز حمله زمینی طی ساعات آینده نبیه بری: لبنان به مفاد توافق درباره آتش بس و اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ پایبند است واکنش پیونگ یانگ به ادعای زلنسکی درباره همکاری کره شمالی با روسیه واشنگتن‌پست: حمله زمینی محدود اسرائیل به لبنان قریب‌الوقوع است حمله پهپادی مقاومت عراق به یک هدف حیاتی در «ایلات» بایدن: باید از وقوع جنگ فراگیر جلوگیری شود تبدیل حیفا به شهر ارواح پس از شلیک موشک بالستیک حزب‌الله بیانیه دوم مقاومت: با موشک به دو هدف صهیونیستی حمله کردیم برنامه سفر نخست‌وزیر روسیه به ایران

روسیه در سوریه بندر اجاره می کند

یک مقام ارشد روسی خبر داد که بندر طرطوس سوریه برای مدت 49 سال به مسکو اجاره داده خواهد شد.
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۰ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019 April 21
کد خبر: ۹۰۵۴
به گزارش  راهبرد معاصر ، «یوری بوریسوف» معاون رئیس جمهور روسیه روز شنبه خبر داد که بندر طرطوس سوریه طی چند هفته آینده برای مدت 49 سال به روسیه اجاره داده می‌شود.

این مقام روسی که در جمع خبرنگاران و پس از دیدار با «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه حرف می‌زد، افزود که این بندر برای مقاصد اقتصادی و لجستیکی استفاده خواهد شد.

این مقام روسی ابراز امیدواری کرد که این اقدام به پویایی مثبتی در تجارت دوجانبه منجر شود و مزایایی بر ای اقتصاد سوریه به همراه داشته باشد.

بوریسوف که ریاست کمیته بین دولتی روسیه و سوریه را نیز بر عهده دارد در حال حاضر در سفری رسمی در دمشق به سر می‌برد.

اجاره بندر طرطوس سوریه به روسیه تنها پروژه مشترک میان دو کشور نیست. در نوامبر گذشته نیز «عماد صابونی» رئیس کمیته همکاری بین‌المللی و برنامه ریزی سوریه به رسانه‌های داخلی گفت که شرکت‌های روسی در حال برنامه ریزی ساخت فرودگاهی در شهر ساحلی طرطوس سوریه و سایت تولید واکسن در چارچوب توافقنامه‌های همکاری هستند.
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار